Modelky s hendikepom na titulke Teen Vogue: Nikto by sa nemal cítiť vyčlenený zo spoločnosti

Kristína Garaiová

REDAKTOR | Enviro
Zdieľaj
Tweetuj
Teen Vogue dal hlas ľuďom so znevýhodnením, ktorých spoločnosť často prehliada. Foto: Instagram.com/jillianmercado, Instagram.com/mamacaxx

Na titulných stránkach magazínov sme kedysi boli zvyknutí na dokonalosť a na ženy, ktoré sa v zásade pomerne dosť podobali. Trend posledných rokov je však iný. Do časopisov a magazínov sa čoraz častejšie dostáva rôznorodosť, čoho dôkazom je aj septembrové vydanie Teen Vogue.

Magazín sa rozhodol pre spoluprácu s tromi výnimočnými ženami. Ani jedna pritom nepodlieha stereotypu krásy. Jillian Mercado, Mama Cax aj Chelsea Werner ti ukážu úplne iný pohľad na život aj krásu.

V dialógoch o rôznorodosti sa najčastejšie spomínajú ľudia z komunity LGBTI, čo je podľa magazínu problém. Zabúda sa v nich totiž napríklad na ľudí, ktorí žijú s hendikepom. Tvorcovia periodika sa preto rozhodli, že to budú práve oni, ktorí toto mlčanie prelomia.

V septembri by si si preto mohol zakúpiť až tri rôzne vydania časopisu. Každé z nich upriami pozornosť spoločnosti na inú modelku s iným znevýhodnením. Jillian Mercado žije so svalovou dystrofiou, Mama Cax s umelou končatinou a Chelsea Werner s Downovým syndrómom. Každá z nich v rozhovore vyjadrila, prečo je podľa nich dôležité, aby si médiá všímali aj ženy, ktoré vyzerajú ako ony.

„V médiách či magazínoch nebol nikto, kto by vyzeral tak ako ja,“ povedala Jillian Mercado. „Vyčlenilo ma to z niečoho, čo ma pritom veľmi zaujímalo.“ Modelka v rozhovore prezradila, že aj to bol dôvod toho, že sa za seba hanbila a snažila sa skrývať.

„Keď som bola mladšia, na sociálnych sieťach som ukazovala len svoju tvár, nič viac. Vtedy som sa proste hrozne hanbila za to, ako som vyzerala. Nebolo to len preto, že by som nikde nevidela reprezentáciu toho, ako vyzerám aj ja, ale aj preto, že som sa cítila ako keby ma zaradili do skupiny ľudí, na ktorých nezáležalo. Až jedného dňa som si povedala dosť a rozhodla som sa vážiť si sama seba.“

Modelke sa podarilo dosiahnuť jej sen a už niekoľko rokov dokazuje aj dievčatám s hendikepom, že sa za seba nemajú hanbiť. Spolupracovala so značkami ako Nordstrom, Target či Diesel a dokonca by si si ju mohol všimnúť aj na stránke Beyoncé. V auguste sa objavila aj na reklamných pútačoch Olay na Times Square.

Mama Cax v minulosti spolupracovala napríklad so značkou ASOS. Živí sa aj blogovaním, píše o móde, cestovaní ale aj op znevýhodneniach. Je známa aj tým, že pre svoju umelú nohu vytvára množstvo kreatívnych dizajnov a ukazuje ich na svojom profile na Instagrame.

Hovorí, že keď začala blogovať, mnoho ľudí jej písalo, že nikdy nevideli nikoho, kto by tak verejne ukazoval svoju umelú končatinu a nehanbil by sa za ňu.

Všetky tri modelky sa spojili najmä pre dobrú vec. Nechcú, aby sa ktokoľvek cítil tak, že je niečo menej ako ostatní len preto, že je iný. My nápad Teen Vogue chválime tiež.

Zobraziť komentáre