Muž predával na festivale fľaše s párkovou vodou za 30 eur. Upozornil tým na dôležitú vec

Zdieľaj
Tweetuj
Napil by si sa nefiltrovanej párkovej vody? Foto: Instagram.com/bernadettiums

Ľudia sú v dnešnej dobe schopní vďaka peknému obalu a sľubom o úžasných benefitoch na zdravie kúpiť naozaj čokoľvek. Na to, čomu všetkému dokážeme uveriť a kúpiť si to za veľké peniaze, chcel poukázať aj kanadský umelec, ktorý si z ľudí vystrelil na street festivale vo Vancouveri a nastavil im zrkadlo.

Umelec Douglas Bevans založil "spoločnosť" Hot Dog Water, s ktorou si postavil na tomto festivale stánok a vyložil v ňom fľaše s "nefiltrovanou hotdogovou vodou". V elegantnej priehľadnej fľaši bol okrem vody aj párok. Celkom nechutné, však? Aj tak sa však pri stánku neustále zastavovali ľudia, ktorých lákali výrobcom avizované benefity tohto "čarovného nápoja" - má ľuďom pomôcť schudnúť, zvýšiť funkciu mozgu, vyzerať mladšie, zvýšiť vitalitu, obsahuje navyše sodík a je dobrým zdrojom ďalších elektrolytov. A to všetko len za úžasných v prepočte 32 eur za 1 fľašu.

V stánku sa predával aj balzám na pery, ústny sprej či voňavka obsahujúca tento "lahodný" mok.

Nápoj pripravoval na festivale muž v kostýme hot dogu.

"Dali sme veľký dôraz na výskum a vytvorili sme s mnohými vedcami zloženie, ktoré je skutočne najlepšou verziou hotdogovej vody, akú sme mohli dosiahnuť," hovorí "CEO" spoločnosti Douglas Bevans.

Na letáku k tomuto nápoju sa okrem zdravotných benefitov objavilo aj tvrdenie fiktívnej odborníčky na výživu a výherkyne Nobelovej ceny, doktorky Cynthie Dringus, ktorá o ňom tvrdí, že je "novou kokosovou vodou".

Aj keď sa tento nápoj zdá už na pohľad ako absolútna hlúposť, možno ťa neprekvapí, že ho ľudia na festivale naozaj vo veľkom ochutnávali a kupovali. Bevans predal za jeden deň festivalu 60 litrov takejto vody.

Ako však napokon vysvitlo, Bevans nie je podvodník, ale týmto výrobkom chcel uskutočniť sociálny experiment, ktorým chcel pozdvihnúť povedomie o tom, ako funguje marketing a aký má vplyv na to, čo kupujeme.

"Hotdogová voda je absurditou a dúfame, že ňou upozorníme na potrebu kritického myslenia v súvislosti s produktovým marketingom a významnou úlohou, ktorú hrá pri našom spotrebiteľskom správaní," bolo napísané na druhej strane letáku k tomuto produktu a určite táto veta nechala niekoľkých ľudí zahanbených.

Bevans dúfa, že aj na základe ich reakcií začnú ľudia prehodnocovať, či budú aj naďalej veriť rôznym zázračným výrobkom, ako napríklad "surová" voda či "múdra voda", ktoré sa objavujú v poslednom období na trhu, a nemajú žiadny vedecký základ, iba úderný marketing.

Zdroj: Indy100

Zobraziť komentáre