7 vecí, ktorými hneváš kolegov, a možno si to ani neuvedomuješ

Zdieľaj
Tweetuj
Kvôli čomu nebudeš medzi kolegami obľúbený? Foto: MovieStills DB

Intrigovať, neurobiť, to čo máš či donášať na kolegov šéfovi sú očividné a dobre známe spôsoby, ako si znepriateliť tvojich spolupracovníkov, no existuje množstvo ďalších, kvôli ktorým ťa budú istotne neznášať a možno si to ani neuvedomuješ. Ak sa preto nájdeš v nasledujúcich bodoch, okamžite s nimi prestaň.

#1 Chodíš do práce chorý

Neustále smrkanie, kýchanie, poťahovanie nosom a chrchlanie je jedna z najhorších vecí, aké môžeš v kancelárii či open offici robiť. Nikto z tvojich kolegov nechce zbytočne ochorieť a najmä tí s oslabenou imunitou ti rozhodne nepoďakujú a možno ti aj vynadajú. Vieme, že PNka je nevýhodná, no ak ti to práca umožňuje, rob aspoň pár dní z domu.

#2 Zohrievaš si v kuchynke smradľavé jedlo

Určite si si všimol a zacítil, že niektoré jedlá sú skrátka smradľavejšie než iné. Ak si nosíš obedy z domu, mysli na to, či s nimi nezamoríš pri zohrievaní nielen celú kuchynku, ale aj kancelárie navôkol. Jedlá, ktorými svojich kolegov nahneváš a znechutíš, sú napríklad ryba, výrazné syry, príliš cesnakové pokrmy či kyslá kapusta v segedínskom guláši.

#3 Telefonuješ nahlas a hovoríš o príliš osobných záležitostiach

Niektoré firemné "drbny" síce môžu tvoje osobné telefonáty zaujímať, no väčšinu kolegov naozaj nezaujímajú tvoje rodinné problémy či hádky s partnerom, ktoré musia počúvať, aj keby nechceli a nemôžu sa sústrediť na robotu. Pár krokov na chodbu či von ti určite neuškodí.

#4 Neustále sa sťažuješ

Personalisti sa zhodujú, že paradoxne najzvyčajnejšie sťažnosti zamestnancov sú na tých kolegov, ktorí sa neustále sťažujú a vplývajú na nich svojou negativitou. Títo ľudia si často myslia, že aj ostatní sú naladení na rovnakú vlnu, preto v tom pokračujú. Samozrejme, občasné posťažovanie sa je v poriadku, no ak je toho príliš, otráviš tým celý kolektív.

#5 Zneužívaš flexibilné pracovné podmienky

Mnoho firiem v dnešnej dobe už upúšťa od prísneho sledovania zamestnancov, naopak dávajú im väčšiu slobodu a vkladajú do nich dôveru. Ak ju však začneš zneužívať, kolegovia si to určite všimnú a nebudú ťa mať za to radi. Týka sa to napríklad neskorých príchodov či skorých odchodov z práce, neustále kávičkovanie počas pracovnej doby alebo prokrastinácia počas home officu.

#6 Skáčeš kolegom do reči a nevieš počúvať bez prerušovania

Chápeme, že máš čo povedať ku každej téme, no neustále prerušovanie kolegov, keď rozprávajú nejakú príhodu alebo hovoria o pracovnom probléme, na nich pôsobí ako červená farba na býka. Prekrikovanie a skákanie im do reči pôsobí detinsky a sebecky, preto sa nauč nechať ich dopovedať.

#7 Vtieraš sa šéfovi

Byť ctižiadostivý a snaživý je určite užitočné, no keď je toho príliš, kolegovia si to rýchlo všimnú a zaradia ťa do kategórie "vtierka". Ak vždy vyskočíš ako prvý, ak ťa šéf o niečo požiada alebo mu neustále nosíš nejaké pozornosti, tvoji spolupracovníci z teba budú otrávení. A možno po chvíli aj šéf.

Zobraziť komentáre