Si zlý v matematike? Podľa psychologičky to nie je tvoja chyba

Lorem Ipsum

REDAKTOR | Veda a Technika
Zdieľaj
Tweetuj
Nemať matematické vlohy je podľa profesorky mýtus. Foto: Pexels.com

Ak si patril k tým študentom, ktorí nenávideli zlomky či rovnice, potom máme pre teba dobrú správu. Mať „prirodzený talent“ na matematiku je mýtus. To, že ti to nemyslí v číslach, nemusí znamenať, že si menej inteligentný.

Elsbeth Stern, profesorka a psychologička z Zürich Technical University, vo svojej práci uvádza: „V prípade matematiky je úplne pravdepodobné, že príroda vybavila ľudí s intuitívnym počtom vedomostí a ich rozsahom.“ Výnimkou sú ale ľudia s dyskalkúliou.

Profesorka si myslí, že zlé hodnotenie študentov vychádza z neefektívnej výučby matematiky. Problém vidí najmä v nedostatku koncepčného chápania. Podľa nej aj tí najinteligentnejší študenti často nedokážu pochopiť niektoré veci, pretože sa líšia od problémov, ktorými sa zaoberajú v triede.

Učenie je podľa nej dôležitejšie ako genetika. Profesorka si myslí, že ak je dieťa vedené k matematike už v mladšom veku, bude naň lepšie pripravené počas úvodných hodín v škole. Prvé neúspechy totiž môžu viesť aj k rezignácii a viere, že matematika nie je pre nás to pravé.

Viera, že si zlý v matematike, sa tak môže stať skutočnosťou. Štúdia bola vykonaná na 3520 študentoch počas piatich rokov. Podľa nej sú motivovanejší študenti viac úspešní v matematike, pretože, ak ich niekto pochváli a pozitívne motivuje, venujú jej viac času. Vedci predpokladajú, že motivácia, študijné návyky a individuálny prístup by mohol pomôcť aj pri iných študijných odboroch.

Zdroj: Indy 100

Zobraziť komentáre