Victoria's Secret nechce na móle plus size modelky ani transrodové ženy

Michaela Husárová

REDAKTOR | Urban lifestyle
Zdieľaj
774
Tweetuj
Victoria's Secret odmieta na prehliadkovom móle plus size a trans gender modelky. Foto: northfoto.com

Aj keď Victoria's Secret patrí medzi najznámejšie značky na svete, zdá sa, že zlaté časy pomaly, ale isto odchádzajú. Napriek tomu, že ich módne prehliadky sa vysielajú v televízií, od roku 2016 sa predaj ich spodnej bielizne výrazne znížil. Zdá sa, že ženy začali dávať viac prednosť pohodliu ako kráse.

Pokles predaja však nie je jediná informácia, ktorá Victoria's Secret veľmi nepridáva na imidži. V poslednom rozhovore pre Vogue s najvyšším šéfom marketingu spoločnosti L Brands, Edom Razekom, padli naozaj odvážne vyjadrenia. Práve L Brands zastrešuje aj biznis bývalej Spice Girl, Victorie Beckham.

70 ročný Ed Razek je súčasťou tímu, ktorý vyberá modelky na každú Victoria's Secret šou. Počas rozhovoru pre Vogue svojimi odpoveďami prekvapil nielen samotný magazín, ale aj verejnosť. Kritikov označil za hejterov, ktorí sa neustále sťažujú, že na ich prehliadkach je málo rozmanitých žien. Narážal tým na plus size modelky a trans ženy.

Najskôr obvinil Rihannu z okopírovania nápadu využitia tehotných modeliek na prehliadkach. Jej extravagantné a plnokrvné modelky sa však nemôžu ani zďaleka porovnávať s "dokonalými"a fit bábikami, ktoré majú aj tesne pred pôrodom ideálne miery.

"Mimochodom, na prehliadke sme mali 3 tehotné modelky. Každý sa však rozprával o Rihanninej šou, ktorá využila tehotnú ženu na svojom móle. Pozerali sme to, dobre sme sa na tom zabavili, ale my sme nemali potrebu preháňať, zveličovať a robiť z toho marketing."

"Ak sa ma pýtate, či sme uvažovali pridať do prehliadky transrodové ženy alebo modelky z kategórie plus size, tak áno, uvažovali. Vytvorili sme plus-size model šou v našej druhej divízii Lane Bryant. Lane Bryant stále predávala plus size modely bielizne, čiže špecifický sortiment, rovnako ako každý predajca na svete predáva určitý špecifický druh odevu. Robíme to rovnako. Nepromujeme veci na niekom, komu ich nepredávame."

Ed Razek svojím obšírnejším vyjadrením vlastne priznal, že Victoria's Secret bielizeň je určená výhradne štíhlym ženám. Aj keď sa zrejme nezamysleli nad tým, koľko zákazníkov strácajú tým, že nevyrábajú aj väčšie veľkosti.

"Nemyslím si, že všetci môžu byť zákazníci každej značky. Sme špecializovaný obchod, nie obchodný dom. Vždy sa pýtam - ak niečo urobíme, aký je dôvod toho, prečo sme to spravili? Prečo sme tie osoby zapojili? Zobrali sme ich len preto, aby sme umlčali reportérov? Či sme ich zobrali preto, lebo by to tak malo byť správne alebo politicky korektné?"

Razek sa domnieva, že rozmanitosť Victoria's Secret šou je ohromujúca. Jeho rozmanitosť má však zrejme iné hranice, ako svet očakáva. Nikto z nich predsa nechce vidieť na móle o dve čísla väčšiu blondínku.

"Neustále sa stretávam s otázkami. Prečo nezapojíte 50 alebo 60 ročné ženy? Prečo nezapojíte trans modelky? Nie. Nemyslím si, že by sme mali. A prečo? Pretože tá šou je fantasy. Je to 42 minútový špeciálny zábavný program."

"Áno, sú mimoriadne fyzicky fit, ale slovo ktoré používame my, je len fit. Mali by sa za to niekomu ospravedlniť, že vyzerajú dobre? Je to ich práca, a takýmto spôsobom je ich povolanie dané. Táto šou vytvára modelky. Heidi Klum sa preslávila práve takto."

Pomerne strikntné názory marketingového riaditeľa zrejme nemôžu značku úplne ohroziť, no získať viac zákazníkov sa im asi takýmto spôsobom nepodarí. Otázkou je, či je vhodné prezentovať podobný postoj, ktorý ovplyvňuje najmä mladé ženy a ich názor na vlastné telo a krásu.

___________________________________

Pozri si aj naše video:

Zdroj: Jezebel

Zobraziť komentáre