Aj hranol si zaslúži sedieť: Slovákov bavia provokačné reklamy na billboardoch

Zdieľaj
Tweetuj
Originálne vizuály pre značku sedačiek. Foto: Autentik

V dnešnej dobe ľudia reklamu skôr prehliadajú, akoby sa pri nej zastavili. V prípade slovenskej značky sedačiek sa stal ale pravý opak. Ľudia sa pri reklame nielen zastavujú, ale si ju aj fotia a príjemne sa zabávajú.

Pri reklame, ktorá je svojím spôsobom kontroverzná, ide vždy o risk, či to ľudí až príliš nenahnevá. Napriek tomu ale kreatívci z agentúry Autentik stavili na vtip. „Značka Sadkay sa rozbieha a my v agentúre sme vedeli, že pri low-budgetových možnostiach klienta musíme vytvoriť niečo veľmi výrazné, ak to má zaujať. Potrebovali sme vytvoriť riešenie, ktoré bude mať väčší potenciál ako bol potenciál budgetu, ktorý sme na to dostali,“ povedal pre Noizz Šimon Škoviera z agentúry Autentik.

Ľudia v Bratislave môžu vidieť 3 rôzne vizuály, pričom každý z nich má iný názov, no rovnakú pointu. Prvou je „Aj gašparko si zaslúži sedieť“. Každý, kto sleduje aspoň trochu politickú situáciu na Slovensku, v tom musí vidieť dvojzmysel. Druhou je „Aj hranol si zaslúži sedieť“, kde na obrázku vidieť aj červenú kravatu a obľúbený kolový nápoj nášho bývalého premiéra. Na poslednom vizuále je nápis „Aj Robko si zaslúži sedieť“. Nemusíš asi dlho premýšľať nad tým, aby si pointu či dvojzmysel pochopil a na aké 3 osoby tieto vizuály narážajú. Zaujímavosťou je, že vznikli len 3 billboardy, no napriek tomu vyvolali efekt, akoby ich boli desiatky po celom meste. Každá kreatíva má teda jeden billboard.

Vtipný vizuál v Bratislave. Fotografia: Autentik
Kto by náhodou nevedel, náš bývalý premiér si vyslúžil prezývku hranol. Fotografia: Autentik
A ďalší Robko. Fotografia: Autentik

Predsa len, spájať self promo s politikou nemusí byť vždy to správne riešenie. „Kontroverzia, irónia, satira a pridávanie aktualizačného momentu do kampaní patria k legitímnym a pri správnom použití veľmi funkčným komunikačným nástrojom. Ak by sme si nemysleli, že je to dobrý nápad, nešli by sme do toho,“ vysvetlil Šimon.

Kreatívci v agentúrach nemajú ľahkú prácu, no veľakrát sa určite pri vymýšľaní takýchto kampaní aj príjemne zabávajú. Zaujímalo nás teda, ako to celé vlastne vzniklo. „Celé to prebehlo veľmi rýchlo. V agentúre sme vymysleli túto ideu, predpokladali sme, že to môže najmä v súčasnej situácii zarezonovať, predostreli sme to klientovi, ten bol nadšený a potom to už išlo rýchlo. Zohnali sme rekvizity, nafotili sme 3 vizuály a išlo to von. Celé to trvalo len cca 2 týždne,“ dodal Šimon. Vizuály zaujali aj obľúbenú stránku Zomri, ktorej ľudia posielali fotky billboardov.

Vytvorili aj novú kreatívu:

____________________________________________________________

POZRI SI AJ NAŠE VIDEO:

Zdroj: Noizz.sk

Zobraziť komentáre