Lidl prestane predávať jednorazové plasty, vyradením igelitiek ušetrí 125 ton plastu ročne

Zdieľaj
895
Tweetuj
Lidl končí s jednorazovými plastmi. Foto: TASR

Výborný krok známeho obchodného reťazca, ktorý máme aj na Slovensku. Rozhodli sa, že skoncujú s jednorazovými plastmi a zákazníci tak budú môcť nakupovať ekologickejšie.

Lidl na Slovensku dopredá už nakúpené výrobky a následne ich v sortimente nahradí produktami z alternatívnych materiálov. V nadväznosti na záväzok spoločnosti obmedziť používanie plastov o 20% do roku 2025 podniká diskontný reťazec ďalšie konkrétne kroky.

Rozhodli sa prestať do konca roku 2019 predávať vo všetkých svojich 132 predajniach na Slovensku plastové výrobky na jedno použitie ako sú slamky, jednorazové poháre a šálky, taniere, príbory a vatové tampóny s plastovou paličkou. Tieto produkty budú nahradené výrobkami z alternatívnych a recyklovateľných materiálov, na vývoji ktorých momentálne obchod pracuje spolu so svojimi dodávateľmi. V ďalšom kroku je cieľom Lidla dosiahnuť zmenu príborov a slamiek na pitie aj v oblasti polotovarov a nápojov, informujú na svojej stránke.

„V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť - obmedziť - recyklovať. Rozhodnutím prestať predávať plastové výrobky na jedno použitie znižujeme objem plastov a prispievame tak k nášmu zlepšeniu v tomto smere,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákup, píšu na svojej stránke.

Úspornejšie obaly, menší podiel plastov

Známy obchod sa už dlhšiu dobu snaží znižovať objem použitých obalových materiálov a zároveň zvyšovať ich recyklovateľnosť. „Spolu s našimi dodávateľmi diskutujeme o tom, pri ktorých produktoch môžeme úplne odstrániť plastové obaly, alebo ich nahradiť inými, ekologickejšími alternatívami. Pri ovocí a zelenine ponúkame čoraz viac nebalených produktov. O takýto postup sa snažíme aj pri iných tovarových skupinách - napríklad pri niektorých druhoch oblečenia sme už dávnejšie úplne odstránili plastové fólie,“ vysvetlil Martin Nagy. Diskontný reťazec zároveň na Slovensku momentálne už iba dopredáva najtenšie deväťcentové igelitky a postupne rozširuje ponuku ekologických tašiek vhodných na viacnásobné použitie.

Vyradením najtenších igelitových tašiek odbremení Lidl Slovenská republika životné prostredie o 125 ton plastu ročne. Spomenuté plastové výrobky na jedno použitie predstavujú ročný objem ďalších 35 ton, čo v súčte znamená 160 ton plastov. Na Slovensku v roku 2017 zrecyklovali 800 ton plastov - vo všetkých 132 predajniach a troch logistických centrách obchodného reťazca platí politika dôsledného triedenia odpadov.

Zdroj: Noizz.sk

Zobraziť komentáre