Celé Slovensko bojuje proti hoaxom, téma zaujala aj študentov z bratislavského gymnázia

Zdieľaj
Tweetuj
Aj študenti sa zaujímajú o to, ako bojovať proti hoaxom. Foto: Hudbou proti hoaxom

Vieš, čo je to hoax? Ide o nepravdivú či upravenú informáciu alebo správu, ktorá sa šíri internetom. Ide teda o podvod. Proti hoaxom bojuje aj mimovládna organizácia, ktorá vytvorila kampaň Hudbou proti hoaxom.

Hoaxy a dezinformácie sú v súčasnosti často skloňovanou témou hlavne v spojitosti s online prostredím a mladými ľuďmi. Šírenie dezinformácií má vplyv na verejnú mienku a vytváranie postojov. Preto je dôležité tejto téme venovať čoraz väčšiu pozornosť.

Mimovládna organizácia Globsec, ktorá organizuje jednu z najvýznamnejších zahranično-politických konferencií v Európe a realizuje rôzne výskumné projekty, nedávno spustila projekt, ktorého podstatou bolo upriamiť pozornosť mladých ľudí na šírenie nepravdivých informácií na internete a dať im návod, ako ich rozpoznať.

V spolupráci s agentúrou Creative Department vytvorili kampaň #hudbouprotihoaxom, ktorá tému hoaxy spracovala kreatívnym spôsobom - nepredstavili ich ako hrozbu, ale urobili si z nich srandu, pretože hoaxy sú na smiech.

S mladým rapperom Matysom zo známeho československého labelu Ty Nikdy vytvorili pesničku, ktorá textovo a ideovo spracovala problém hoaxov a internetových trollov s nadsádzkou tak, aby mladí ľudia pochopili, že hoaxy sú trápne a netreba im veriť ani ich šíriť ďalej. Nový track s názvom “Dávid” bol uverejnený na YouTube zámerne bez klipu. Kampaň vyzývala mladých ľudí, aby posielali videá, ktoré budú znázorňovať hoaxy z Matysovho tracku.

Z videí označených #hudbouprotihoaxom, ktoré ľudia uverejňovali na sociálnych sieťach, vznikol klip k novému tracku rappera Matysa - tak sa naplnil cieľ kampane, v ktorej mladí ľudia ukázali, že neveria všetkému, čo nájdu na internete a svojimi videami si z dezinformácií urobili srandu. K aktivite sa pridalo viacero známych influencerov s veľkým potenciálom ako Sajfa, ZOMRI, GOGOman, The Pastels, Fero Joke, Milan „Junior“ Zimnýkoval, Joe Trendy a ďalší. Tak sa kampaň ešte viac dostala do pozornosti mladých ľudí.

Nový klip k tracku Dávid bol prvýkrát premietaný na gymnáziu S.C Lewisa v Bratislave počas interaktívnej prezentácie projektu. Prezentácie sa zúčastnilo 400 študentov školy a hosťami boli známi influenceri ZOMRI spolu s odborníkmi v danej téme - Mariánom Jaslovským, členom projektu konspiratori.sk, občianskym aktivistom Jurajom Smatanom a Katarínou Klingovou z GLOBSECu.

Gymnazistov hoaxy zaujímajú. Fotografia: Hudbou proti hoaxom
Gymnazistov hoaxy zaujímajú. Fotografia: Hudbou proti hoaxom

O spustení kampane GLOBSECu a Creative Departmentu informovalo viacero médií a internetových portálov. Aj vďaka tomu sa kampaňou podarilo zasiahnuť vyše pol milióna mladých ľudí na Slovensku a spropagovať danú tému aj pre širšiu verejnosť. Na Slovensku sa však aj naďalej šíria rôzne dezinformácie, preto bojovať #hudbouprotihoaxom má zmysel.

__________________________________

Pozri si aj naše video:

Zdroj: Tlačová správa

Zobraziť komentáre