7 varovných signálov tvojho tela, že si prepracovaný a mal by si si konečne dopriať oddych

Zdieľaj
Tweetuj
Kedy ti telo naznačuje, že by si mal vypnúť? Foto: MovieStills DB

Každý z nás túži po dovolenke a poteší sa dňu voľna, teda v prípade, ak nejde o zanieteného workoholika. Samozrejme, všetkým nám prídu voľné dni vhod, aby sme si mohli dobiť baterky a oddýchnuť si od e-mailov, telefonátov a kolegov. Ako však rozoznať, kedy voľno chceme a kedy ho naozaj potrebujeme? Naše telá si ho pýtajú samé a dávajú nám varovné signály, že by sme si mali okamžite nariadiť oddych, ak nechceme riskovať naše zdravie. Tu je osem z nich:

1. Bolesť hlavy

Tvoje telo ti dáva signál, že je čas si oddýchnuť, keď ťa začne bolieť hlava. Príliš veľké pracovné zaťaženie vedie k miernym alebo ťažkým bolestiam hlavy, krku a očí. K tomu všetkému môžu vysoké hladiny stresu prispieť k záchvatom migrény.

2. Problémy s trávením

Keď tvoj mozog pracuje na plné obrátky po dlhú dobu, tvoj tráviaci trakt trpí najviac a môže dostať akýsi šok. To môže viesť až k syndrómu dráždivého čreva, ktorý je spojený s problémami so stolicou, bolesťami v rôznych častiach brucha a nevoľnosťou.

3. Časté nádchy

Stres zvyšuje tvoju srdcovú frekvenciu a urýchľuje krvný obeh. Toto môže spolu so zvýšeným krvým tlakom spôsobiť problémy s imunitou, čoho výsledkom je, že môžeš mať často nádchu.

4. Kolísavá telesná váha

Mnoho stresu môže viesť až k rapídnemu pribratiu na váhe. To spôsobuje nárast hladiny kortizolu, kvôli ktorému máš chuť zjesť všetko, čo vidíš. Nahromadenie jednoduchých sacharidov vedie k väčšej hmotnosti.

5. Únava

Ak sa ti neustále točí hlava, máš problém mať otvorené oči a nezaspať, chronická únava môže byť tiež znakom prepracovanosti.

6. Bolesť na hrudi

Bolesti na hrudníku a bolesti spôsobené stresom nemusia mať žiadnu súvislosť so srdcom a sú často neurologického charakteru. Ak často pociťuješ na hrudníku ostrú bolesť, skús najprv relaxovať. Nezabúdaj však, že veľa stresu môže viesť k zlyhaniu srdca, takže ak máš podozrenie na srdcové problémy, prekonzultuj to s tvojím doktorom.

7. Pokles sexuálnej aktivity

Pri strese mozog prestáva produkovať dostatok chemických látok zodpovedných za libido a to tak, že môže človek statiť akúkoľvek chuť na sex. Ak sa ty a tvoj partner stretávate s podobnými problémami, skúste si naplánovať poriadny oddych, najlepšie dovolenku, kde by sa chuť na milovanie mohla vrátiť.

Zobraziť komentáre