Zara, H&M a ďalší zakázali predaj mohérového oblečenia. Dôvodom je odporné týranie angorských kôz

Alica Hudec

REDAKTORKA | Fashion
Zdieľaj
Tweetuj
Na farme v Južnej Afrike pracovníci zaobchádzajú s angorskými kozami odporným spôsobom. Foto: YouTube/PETA (People for the Ethical Treatment of Animals)

Módny priemysel je veľmi často netransparentný, čo dokazuje aj ďalší škandál z Južnej Afriky. Nezisková organizácia bojujúca za práva zvierat PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) zverejnila video, na ktorom pracovníci farmy zaobchádzajú s angorskými kozami otrasne a nehumánne.

Ich srsť sa totiž vo fashion priemysle používa na výrobu mohérovej vlny a pracovníci sú platení za množstvo srsti, ktoré kozám ostrihajú a nie za hodinu. Zrejme aj to je dôvod, prečo sa k týmto zvieratám správajú ako k neživým veciam.

Fotografia: YouTube/PETA (People for the Ethical Treatment of Animals)

Ťahajú ich po zemi za rohy či nohy, pričom kozy viditeľne trpia. Keď sa počas strihania bránia, jednoducho ich prisadnú. Zaobchádzajú s nimi neopatrne, a tak mnohé zvieratá zrania. Na farme sa povaľujú mŕtve telá tých, ktorých smrť bola zbytočná. Tie, čo považujú za neprofitujúce, zabíjajú mučivým spôsobom. Kozy celkovo veľmi trpia a umierajú bolestivou a hrôzostrašnou smrťou. Pritom Južná Afrika je svetovo najväčším producentom mohéru.

PETE sa na základe otrasného videa podarilo presvedčiť veľké odevné reťazce, aby postupne stiahli z predaja všetko mohérové oblečenie. Pre tento krok sa rozhodla Zara, H&M, Topshop, Gap a ďalší. PETA vyzýva aj Forever 21. Ako sa reťazec rozhodne, uvidíme.

Video dokazujúce týranie angorských kôz na farme v Južnej Afrike. Upozorňujeme, že video nie je pre slabšie povahy.

V móde sa všeobecne rieši veľa podobných problémov. Otázky vyvoláva aj používanie pravej a umelej kožušiny. Sú značky, ktoré pravú kožušinu prestali úplne používať – Gucci, Donatella Versace, Armani, Michael Kors. Umelá kožušina ale tiež nie je žiadna výhra, keďže sa dlho rozkladá a znečisťuje tak životné prostredie. K riešeniu by ale mohli prispieť samotní spotrebitelia. Stačí nakupovať vedome, a hlavne vyhnúť sa nákupom oblečenia, ktoré po jednom či pár použitiach končí v koši.

Zdroj: Noizz.sk

Zobraziť komentáre