Firma ponúkala opaskový náhrdelník, ľudia v ňom videli samovražednú pomôcku

Martina Beňová

REDAKTOR | Big Stories
Zdieľaj
Tweetuj
Opasok, náhrdelník či samovražedná pomôcka? Foto: Twitter/kylie_souder

Odevná značka Asos pochádza z Veľkej Británie a patrí medzi tých výrobcov, ktorí sledujú módne trendy a na základe toho potom vypúšťajú von kolekcie, ktoré si môže kúpiť aj obyčajný smrteľník. Teraz však trochu prestrelila.

Za posledné obdobie sa v odevnom priemysle udialo niekoľko závažných pochybení. Najskôr sa svet dozvedel o vykorisťovacích praktikách módnych reťazcov, keď našli zákazníci známej značky vo svojom oblečení skryté odkazy od zamestnancov tureckej továrne. Na štítkoch oblečenia boli rukou napísané znepokojivé správy o tom, že nedostávajú plat.

Začiatkom tohto roka zas spravil prešľap švédsky predajca, ktorý do sveta vypustil kampaň a v nej obrázok malého černošského chlapca, ktorý má na sebe mikinu s nápisom „najcool opica v džungli“. Toto pobúrilo celý svet vrátane slávnych osobností, ktoré na záber priamo reagovali.

Teraz sa však viac začalo hovoriť o vyššie spomínanej značke Asos, ktorá predstavila módny doplnok, ktorý doslova rozhneval zákazníkov na celom svete. Náhrdelník vyzerajúci ako opasok uviazaný okolo krku a visiaci na žene totiž vyzerá, ako by nabádal na samovraždu. Na firmu sa zvrhla vlna kritiky, po ktorej promptne zrušili online predaj tohto výrobku.

Niektorí ľudia zverejňujú poburujúce reakcie, pretože im samotný doplnok pripomína akúsi oslavu samovraždy, no iní zas kritizujú týchto ľudí, ktorí v obyčajnom módnom kúsku vidia kriminalistický prvok a, naopak, chvália jeho kreatívny dizajn. „Som znechutený Asosom, pretože, v čase, kedy sa samovraždy a smrť stávajú akoby bežné, urobili samovraždu módnou,“ napísal jeden nahnevaný uživateľ sociálnej siete. Kritika prinútila firmu k stiahnutiu doplnku z predaja.

_________________________________________________________________

Pozri si aj naše video:

Zdroj: News

Zobraziť komentáre