Zvieratá nie sú oblečenie. PETA ocenila módne značky bojujúce proti živočíšnym materiálom

Katarína Korytárová

REDAKTOR | Urban Lifestyle
Zdieľaj
115
Tweetuj
PETA ocenila inovatívne módne značky, ktoré odmietajú krutosť. Foto: Instagram.com/drmartensofficial/alexandrak.co

Možno ťa to prekvapí, no aj organizácia zameraná na ochranu práv zvierat, PETA, má svoje módne ocenenia. Nie sú však zamerané na tie najkrajšie či najvýstrednejšie modely, ale oceňuje tie značky, ktoré sa v danom roku nejakým spôsobom snažili zlepšiť život a práva zvierat. Ktoré sa stali výhercami pre tento rok?

Mnohé módne značky v minulých rokoch čelili kritike zo strany bojovníkov za práva zvierat, pretože trvali na používaní skutočných kožušín. Rok 2018 však ukázal pozitívny trend - mnohé luxusné značky oznámili, že s kožušinami končia - ako napríklad Burberry, Michael Kors, Coach či Diane von Furstenberg, ktoré aj boli na PETA Fashion Awards medzi ocenenými.

Za najprogresívnejší online obchod PETA ocenila britský gigant ASOS za to, že už nebude predávať žiadne výrobky obsahujúce živočíšne materiály ako mohér, hodváb, perie či kašmír. Za najprogresívnejšiu módnu udalosť PETA vyhlásila Helsinský fashion week za jeho rozhodnutie zakázať na mólach outfity obsahujúce zvieraciu kožu.

Cenu za inovácie získala značka Ecopel, ktorá vyrába odevy s falošnou kožušinou a ktorá používa ako jeden z materiálov aj recyklované plastové fľaše. Cenu za najinovatívnejšiu značku medzi doplnkami získala Alexandra K za svoje výrobky z jablkovej kože, ktorá sa radí medzi materiály budúcnosti.

"Vegánstvo je dnes najrýchlejšie rastúci životný štýl vo všetkých rozvinutých ekonomikách a zákazníci si chcú kupovať odevy a doplnky, ktoré majú pevné hodnoty v prospech zvierat i planéty," hovorí riaditeľka PETA, Elisa Allen. "Módny priemysel čoraz viac využíva vegánske materiály a dni, kedy sa k cítiacim bytostiam správa ľudstvo ako k surovému materiálu, sú spočítané," dodala.

Medzi ďalších víťazov patrí aj značka Dr Martens, ktorá získala ocenenie v kategórii najlepšia obuv za širokú škálu vegánskych topánok, a Veja za svoje výrobky z veganskej kože a organickej bavlny. Medzi ocenenými bola aj značka Jakke za jej kolekciu pletenín bez obsahu vlny.

PETA sa momentálne angažuje v kampani mierenej proti značke Forever 21 a v duchu hesla "zvieratá nie sú naše oblečenie" na ňu apeluje, aby prestala predávať odevy vyrobené z vlny, ktorej výroba spôsobuje ovciam utrpenie. Pred tohtoročným Black Friday sa podporovatelia PETA zhromaždili pred obchodom tejto značky na londýnskej Oxford Street držiac nápisy "Never21" (Nikdy21) a "Prestaňte predávať krutú vlnu".

Zobraziť komentáre