Tesco začína boj proti plastovému odpadu. Ľuďom zaplatí za recykláciu

Kristína Garaiová

REDAKTOR | Enviro
Zdieľaj
384
Tweetuj
Tesco chce byť ekologickejšie. Foto: Unsplash

Pár rokov dozadu by si sa mohol pozerať na nakupujúcich v obchodoch a pravdepodobne by si si všimol jednu vec. Nikomu neprekážalo a nikto sa veľmi ani nezamýšľal, koľko plastu mu končí v nákupnom košíku. Následne dokonca ani nezvažoval, že by ho recykloval a len ho vyhodil do smetí.

Aj toto benevolentné správanie sa podpísalo pod aktuálny stav planéty, ktorá je zamorená plastovým odpadom a v oceánoch z neho dokonca vznikajú ostrovy veľké ako niekoľko krajín dokopy.

Roky však plynuli a ľudia si začali uvedomovať, že prírodu a planétu máme len jednu, a preto by sme ju nemali zničiť. Najskôr to bolo len niekoľko komunít po svete, no dnes už sú to naozaj obrovské skupiny ľudí, ktoré sa snažia pomôcť svetu aj tým, že šíria osvetu o nebezpečenstve plastov.

Aj vďaka tomu si ľudia, napríklad pri nákupoch, uvedomujú, že niektoré výrobky sú zabalené do plastových obalov, ktoré vlastne vôbec nie sú potrebné. Len nedávno sme informovali o tom, že jeden z najznámejších reťazcov drogérie pôsobiacich na Slovensku sa rozhodol pomôcť životnému prostrediu tým, že pozmení spôsob predaja.

V drogérii si budeš môcť načapovať hneď niekoľko druhov produktov do svojej vlastnej fľaše. Zníži sa tak produkcia plastového odpadu a planéta ním nebude až natoľko zaťažovaná.

Najnovšie zo Spojeného kráľovstva prišli aj informácie o tom, že obchodný reťazec Tesco plánuje podporiť ekologickú iniciatívu. Predajne chcú podporiť ľudí k tomu, aby recyklovali odpad. Zavádzajú teda špeciálne zariadenia, ktoré ľuďom zaplatia 10 centov za každú plastovú fľašu, ktorú vrátia.

Iniciatíva momentálne zažíva svoju testovaciu fázu v Manchestri, Edinburghu, Birminghame, Borehamwoode, Hertfordshire a Swansei. Ak sa zmena osvedčí, Tesco ju implementuje aj v ostatných krajinách, takže ovplyvní prevádzky na celom svete. Zmeny by sa teda pravdepodobne dočkalo aj Slovensko.

Aj plastové obaly majú svoje dni zrátané. Reťazec podporuje ľudí v tom, aby si nosili svoje vlastné obaly napríklad na mäso, ryby či syr z pultu čerstvých potravín. Niektoré iné obaly, ktoré si tiež poznal len z plastu, nahradí papierom, ktorý je oveľa jednoduchšie recyklovateľný.

Najväčšou zmenou je pravdepodobne to, že reťazec zakáže vo svojich prevádzkach všetok nerecyklovateľný plast, a to už do roku 2019. Zároveň vyzvalo vládu, aby vytvorila infraštruktúru, ktorá pomôže ekologickejšiemu životu a podporí obnoviteľné zdroje.

Zdroj: Unilad

Zobraziť komentáre